Lidl Polska to firma, która rozumie, jak istotne jest wspieranie równości i różnorodności w organizacji. Kobiety stanowią większość pracowników firmy, a ich sukcesy zawodowe są równie ważne, jak osiągnięcia mężczyzn.
Pracodawca stawia na równość płci, oferując wszystkim pracownikom, bez względu na płeć, równą szansę na rozwój. Każda mama w Lidlu może liczyć na pomoc w powrocie do pracy po urlopie macierzyńskim, a także na elastyczność, która pozwala na łączenie kariery z obowiązkami rodzinnymi.
Program Wsparcia Rodzicielstwa
W Lidlu Polska zainicjowano Program Wsparcia Rodzicielstwa, który stanowi zbiór wytycznych i dokumentów wspierających zarówno menedżerów, jak i pracowników w radzeniu sobie z formalnościami związanymi z rodzicielstwem. W ramach tego programu przeprowadzono także warsztaty, które miały na celu lepsze zrozumienie potrzeb mam i ojców. Dodatkowo wdrożono praktyczne materiały edukacyjne, takie jak onepagery, które dostarczają wskazówek dla rodziców.
Firma stworzyła również reportaże, w których rodzice dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z łączeniem życia zawodowego z rodzicielskim. Każdy z tych materiałów ma na celu ukazanie autentycznych historii mam i ojców, którzy przełamują trudności związane z łączeniem tych dwóch ról.
W ramach komunikacji wewnętrznej wprowadzono dedykowaną przestrzeń, która pozwala na wymianę doświadczeń, a także formularz „Pozostańmy w kontakcie” dla rodziców, którzy chcą utrzymywać stały kontakt z firmą podczas swojej nieobecności związanej z rodzicielstwem.
Po powrocie świeżo upieczonej mamy pracodawca dba o to, by zapewnić jej edukację w zakresie praw, które posiada. Przypomina o dodatkowo przysługujących przerwach i dniach urlopu związanych z koniecznością opieki nad dzieckiem. Mamom przypominamy również o benefitach i innych formach wsparcia, takich jak praca w niepełnym wymiarze godzin, Wyprawka dla Maluszka, ubezpieczenia zdrowotne czy prywatna opieka medyczna.
Lidl Polska kontynuuje rozwój programów wsparcia dla rodziców, pracując nad nowymi inicjatywami, takimi jak webinary oraz dodatkowe materiały edukacyjne, które pozwolą szerzej poruszać kwestie partnerstwa i funkcji opiekuńczych w organizacji.
„Jakie są tego efekty? Kobiety lubią pracować w Lidlu, bo wiedzą, że o nie dbamy. Zatrudniamy ponad 21 000 pań, co stanowi 78% aktywnych pracowników polskiej sieci Lidl” – podkreśla Joanna Majda, Joanna Majda, Kierowniczka ds. Rozwoju i Zaangażowania Pracowników w Lidl Polska.