Świętujemy Dzień Mamy

Już od kilku lat w DPD Polska pracownicy wspólnie celebrują ten dzień, bo bycie pracującą mamą to powód do dumy.

DPD Polska jest organizacją, której kultura opiera się na wartościach. Rola mamy to bezustanne poczucie odpowiedzialności za drugiego człowieka, to trwałe zaangażowanie i ukierunkowanie na rozwój. To też wiele innych pozytywnych cech, które kreowane w życiu prywatnym mogą być doskonałym wsparciem w życiu zawodowym. „Ta spójność pomiędzy tym, co ważne dla nas jako organizacji, a tym, co istotne w życiu każdej z mam jest dla nas kluczowa w dostrzeganiu ich w naszej społeczności” – podkreślają przedstawiciele DPD Polska.

Wartości nie są jednak jedynym elementem, który skłania pracodawcę do tworzenia miejsca przyjaznego mamom. To również wpisane w organizacyjne DNA wspieranie różnorodności i inkluzywności. Firma docenia wielki potencjał drzemie w pracujących mamach.

Jak podkreślają przedstawiciele DPD Polska, to osoby mocno ukierunkowane na cele biznesowe, które stanowią wsparcie ich nadrzędnego celu, czyli troski o własne dzieci. W DPD Polska pracuje aktualnie ponad 800 mam co stanowi 44% zatrudnionych wszystkich kobiet i są one mamami ponad 1100 dzieci do 18 roku życia. 

Kluczowym świętem dla każdej z mam jest Dzień Matki. Już od kilku lat w DPD Polska pracownicy wspólnie celebrują ten dzień. Dzielą się zdjęciami z własnymi mamami, zatrudnione przez firmę mamy dzielą się zdjęciami ze swoimi pociechami. Z zebranych fotografii tworzone są piękne kolaże, które towarzyszą całej społeczności pracowników. 

Każda z mam może również korzystać ze wszystkich dostępnych świadczeń dla pracujących matek tj. urlopów macierzyńskich, rodzicielskich, wychowawczych, dodatkowych dni wolnych z tytułu opieki nad dzieckiem, czy zasiłki.

Każdy z pracowników DPD Polska jest objęty szerokim pakietem medycznym, z możliwością dołączenia osób bliskich, a także co roku firma zaprasza pracowników do skorzystania z ubezpieczenia NNW dla dzieci na preferencyjnych warunkach.

DPD Polska oferuje również benefit przyznawany z okazji narodzin dziecka. Jest to dodatkowe świadczenie finansowe. Oprócz tego, świeżo upieczony rodzic otrzymuje „firmowe” ubranko – body dla maluszka.

Wielkim wydarzeniem w firmowej społeczności jest Rodzinny Marszobieg DPD. Ta organizowana już od kilku lat inicjatywa ma na celu wzmacnianie integracji rodzin, kiedy to podczas jednego dnia w roku w całej Polsce rodziny DPD maszerują lub biegają, rejestrując swoje trasy i pomagając innym.

Tam gdzie istnieje taka możliwość – firma umożliwia pracę w formule hybrydowej, co stanowi ważny czynnik dla mam, które dzięki temu mogą więcej czasu spędzać z rodziną.

W ramach comiesięcznego cyklu „e-Rozwijanie na śniadanie” firma organizuje webinary, które pomagają mamom odleźć i wzmacniać ich work-life balance.

Chcąc ułatwiać poznawanie pracy rodzica DPD Polska organizuje konkursy dla dzieci swoich pracowników i współpracowników. Dwa razy w roku, z okazji Dnia Dziecka i na Boże Narodzenie, pracodawca zaprasza dzieci do przesyłania prac plastycznych na konkretny temat, w którym każdy jest wygranym i otrzymuje prezent.

Dzięki temu środowisko DPD staje się bliższe dzieciom, a miejsce, gdzie pracuje rodzic łatwiejsze w zrozumieniu. W tym celu pracodawca stworzył również książeczkę dla dzieci, która w prosty, przyjazny sposób obrazuje działanie firmy kurierskiej. Ponadto na święta dzieci otrzymują świąteczne paczki.